יום חמישי, 19 בנובמבר 2020

איך להשתמש בטופס משוב כדי להביא עוד לקוחות לקליניקה?

 

לפני כמה ימים ניתקלתי בפוסט של מטפלת שהתלבטה האם זה לגיטימי לבקש המלצות מהמטופלים שלה לצרכים שיווקיים, תוך זמן קצר התפתח דיון עירני של בעד ונגד ואני מרגישה צורך להביא את נקודת המבט שלי על הנושא הרגיש הזה.

למה רגיש – כי יש איזו תחושה שאנשים מתחומי הטיפול שומרים על טוהר הקליניקה ולא יכולים כביכול לבנות את השיווק שלהם על גבם של המטופלים.

אני רוצה להציע פה גישה אחרת, גישה שאני מאוד מאמינה בה.

דבר ראשון לעשות שינוי בגישה ובחשיבה ולשנות את השפה הפנימית של המטפלים.

לבקש המלצה זה לא תמיד נוח, עצם המילה המלצה רומזת על זה שאני רוצה שיגידו עלי דברים טובים,

ואפשר בהחלט להבין את חוסר הנוחות הנגרמת מכך. המלצה גם מכוונת אל המטפל בתפיסה של רוב האנשים

ולכן עוד יותר מעוררת חוסר נוחות, לא נעים לבקש, לא נעים להעמיד את המטופלים במצב שאולי הם לא ירצו לכתוב, ובכלל כאשר אומרים המלצה וזה מאוד כללי זה גורם לצד השני אי נוחות כי לפחות חלק מהאנשים יחשבו שההמלצה דורשת מהם לחשוף את הסיפור האישי שבגללו הם הגיעו לטיפול.

לכן,

אני מציעה במקום לבקש המלצה – לבקש משוב על התהליך.

מה היתרונות:

1.      אנחנו עושים הרחקה – מדברים על התהליך ולא על האנשים

2.      כאשר יש משוב מובנה עם שאלות זה עוזר למטופלים לדעת מה בדיוק הם צריכים לכתוב

3.      משוב שבנוי היטב משרת את השיווק שלנו – לאו דווקא מציטוט ישיר של קטעים אלא בעוד מספר אופנים שעליהם ארחיב בהמשך

אני מממליצה שחלק מפגישת סיום התהליך יהיה גם קבלת משוב בכתב,

אחרי שיש כבר יחסי אמון בים מטפל ומטופל אפשר לדבר בפתיחות על התהליך שהיה,

ללמוד מה עבד ומה פחות.

(אני באופן אישי עושה גם משוב באמצע התהליך שהוא שונה במעט ממשוב סיום התהליך,

מתוך מטרה לבדוק שהכיוון של התהליך מתאים ומדויק)

בעיני צריך לבוא למקום הזה ממקום של סקרנות ולמידה – כל אדם שאני מלווה

תורם גם להתפתחות האישית שלי

ומתוך המשוב הזה אני יכול ללמוד ולהשתפר בעצמי – 

לטובת אחרים שיגיעו לעשות את התהליך.

כשאנחנו מדברים על המלצה – זה מקום של אגו,

כשאנחנו מדברים על משוב – זה מקום של ענווה.

בואו נחזור לנושא השיווק,

כן,

אני יודעת שלשווק את הקליניקה

גורם להרבה מטפלים להתכווץ.

שאני אדבר על עצמי? מה פתאום?

בכלל שיווק זה מסובך ומפחיד...

אבל תעצרו רגע,

האם יש לכם את הפריווילגיה הזו לא לשווק?

אני לא מדברת מהצד הכלכלי,

אלא דווקא מהצד הערכי.

אני רוצה לשאול אתכם,

האם הייתם רוצים לעזור לעוד אנשים עם הידע והכלים שיש לכם?

האם הייתם רוצים  להגדיל את ההשפעה שלכם בעולם?

לתת לעוד אנשים את המתנה שיש לכם לתת?

אז כדאי שהם ישמעו עליכם....

 וזה בעצם – לשווק

נועדנו לשווק (כדי להשפיע!)

החוכמה היא לעשות את זה בדרך שמתאימה לכם,

בדרך שמאפשרת לכם להיות אותנטתיים

ולא להיות שיפוטיים כלפי עצמכם.

לא חייבים לחשוף את המטופלים או סיפורים מהקליניקה כדי לשווק

אפשר להתמקד בצדדים המקצועיים,

בחוויות האישיות שלכם כמטפלים,

לתת חומרי העשרה והשראה

ועוד.

אז איך בונים משוב כזה מקדם אתכם כמטפלים וגם את הקליניקה?

המשוב שאני מדברת עליו מבוסס על עקונות הפסיכולוגיה החיובית

כלומר השאלות מכוונות למקומות של הישגים, ושל השינויים המשמעותיים שהמטופל עבר בתהליך

מדובר על שאלות פתוחות שמאפשרות למטופל לכתוב את כל מה שהוא רוצה ולא ולהסתפק

בתשובות לקוניות

מתוך הטקסט הזה אתם בהחלט יכולים ללמוד את "שפת הלקוח" ולהשתמש בה בתכנים שיווקים

השאלה על ציפיות הלקוח – מאפשרת לכם לחקור את הציפיה של הלקוח מהתהליך ולראות

מה הוא הבין שאתם נותנים לו – מה הצורך שהביא אותו אליכם,

והשאלה הראשונה והחשובה – למה בחרתם בי,

תגלה לכם איך אתם נתפסים ע"י הלקוחות שלכם.

מה המותג שלכם משדר....

מה הייחודיות הנתפסת ע"י הלקוח.

שאלות נוספות שאני שואלת שמות את הדגש על הצדדים החיוביים בתהליך,

על התוצאות שהושגו על השינוי בחשיבה.

יכול להיות שחלק מכם יגידו אבל זו מניפולציה לשאול שאלות חיוביות,

ואני אומרת לכם

עשיתם תהליך,

ליוותם מישהו במשך תקופה,

בוודאי שקרו דברים חיוביים בחיים שלו!

ואנחנו עוזרים לו לכוון לשם את האלומה של הפנס.

האוטומט שלנו כל-כך רגיל להסתכל על הדברים השליילים,

על חצי הכוס הריקה,

וכדי לראות את חצי הכוס המלאה,

צריך לכוונן את המחשבות בצורה שונה

בכל מקרה בסוף אני משאירה שאלה כללית כדי לאפשר לכתוב טקסט –

"עוד משהו שתרצה להגיד לי?" ושם יש אפשרות לכתוב את כל מה שרוצים.

עד היום לא נתקלתי במישהו שכתב לי דברים שלילים בחלק הזה J

אבל שימו לב שבדרך הזו אתם מקבלים הרבה מידע שיעזור לכם בתהליכי השיווק,

וגם בתהליכי הטיפול – לכוון אתכם לקהל היעד שמחפש בדיוק, אבל בדיוק אתכם.

לכאורה טופס פשוט, אבל מאוד חכם

שבנוי מאוסף מצומצם של שאלות מובנות ומדויקות

שמקדמות אתכם ואת הקלינקה שלכם למקום חדש.


 קבלו עכשיו במתנה את טופס המשוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה